Alegeri

Alegerile astea au reuşit să-mi capteze cam 10% din atenţie, chestiune care mi-a produs 80% scârbă: iată ce consider eu un deja clasic exemplu de eficienţă. Candidaţii sunt şi ei oameni cu salarii mari şi beneficii puzderie de pe urma statutului politic, dar, hei, cine a zis vreodată că democraţia este ieftină? La referendum am votat pentru menţinerea structurii clasice bicamerale a parlamentului si pentru reducerea numărului de parlamentari. Am făcut asta nu din motive economice cum s-ar putea crede ci pentru că tipii ăia execută oricum ce hotărăşte conducerea partidului în care sunt înrolaţi. Altfel spus, parlamentul este, la modul esenţial, compus doar din sforarii partidelor. Restul sunt umplutură. Din punct de vedere al activităţii parlamentare, mai mulţi sau mai puţini înseamnă, de fapt, tot aia. Deci: mai puţini. La preşedinte nu aveam cum să-l votez pe Geoană. Tipul pare făcut din carton presat. Până de curând porecla „prostănacul” mi s-a părut nedreaptă, dar după ce a făcut în direct gluma aia de autobază cu fapta bună de a nu o fi dat afară din casă pe soacră-sa, mi-am dat seama că porecla e potrivită. Deşi prin construcţie sunt liberal, nici cu Antonescu nu am putut vota. Întâi pentru că el nu este liberal şi-apoi pentru că nu pot scăpa de senzaţia că este un papiţoi gargaragiu caragialian. Enfin, l-am votat pe Băsescu. Principalul argument în favoarea lui a fost armata de maimuţe care l-a bălăcărit în fiecare zi pe Antene, RealitateaTV şi cam peste tot. Contraargumentul firii lui conflictuale mi se pare o prostie: liniştea sinistră din timpul tătucului Iliescu, ori calmul mortal din vremea lui Năstase mi se par variante mult mai proaste. În fond, viaţa politică este despre polemici, negocieri şi, eventual, scandaluri. În politică e de preferat gălăgia, liniştii. Băsescu este, fireşte, departe de a fi un model uman. Omul poate fi chiar execrabil. Ca reprezentant de instituţie prezidenţială, însă, mi s-a părut cel mai în regulă până acum. Cam atât. Nu cred că ne va fi mai bine în mod special pentru că va fi el sau altul preşedinte. Faza asta e ceva mai complexă de-atât. Mai mult, pe 6 decembrie.

Lasă un răspuns

