Păndică

Pe viscolul ăsta mă transportez cu necesitate în amintirile calde ale verii, mai ales în episodul în care vecinul meu Păndică ( poreclit aşa pentru că poartă de-o veşnicie ochelari şi-o meclă de ursuleţ) venea de la piaţă, asudat, în maieu, cu mustaţa lui ca o râmă păroasă retrasă stategic la umbra nasului, venea de la piaţă, deci, unde mersese pe vipia aia dintr-un impuls sinucigaş, ca să cumpere pâine. Cumpărase două pâini proaspete, crocante, aurii, numai bune de ronţăit în timp ce îţi târăşti pe asfaltul fierbinte papucii din plastic. Păndică s-a îndreptat spre mine. Mă aflam pe drumul scurt şi sufocant dintre răcoarea aerului condiţionat al maşinii şi cel al sufrageriei. Ne-am salutat. Ţinea în mâna stângă o pâine. În mâna dreaptă avea un colţ rupt din acea pâine. Dacă vă întrebaţi unde ţinea pâinea numărul doi înseamnă ca aţi intuit substanţa demersului meu narativ: a doua pâine stătea la subţioara mâinii stângi. O fracţiune de secundă am fost martorul contactului discret, intim şi tandru dintre pâine şi smocul transpirat crescut în văgăuna subţiorii. Păndică mi-a oferit, galant, prieteneşte, din pâine. E proaspătă!, mi-a spus senin. Mulţumesc, am zis albastru. Nu mi-e foame. Salutare! Asemeni! Am intrat în casă destul de bulversat, cu voma în gât. Mi-a trebuit mult să trec peste imaginea lui Păndică molfăind la pâine. De fapt, iată, nu am trecut peste ea. De câte ori viscoleşte, compensez nămeţii reci cu imaginea acelei subţiori fierbinţi.
Poftă bună!

One response to this post.

  1. Posted by attoterra on 26/02/2010 at 13:18

    :))))))).esti groaznic.imi stai in gat.

    Răspunde

Lasă un răspuns

