Ola! Hasta la vista, baby!

Wow. Nici n-am ajuns bine în Madrid și deja mă gândesc să mă mut. La urma urmei aș putea să frec menta la fel de competent și aici, cu diferența că n-aș mai respira praf și n-aș mai da peste atât de mult căcat biped. Peste frecatul mentei am trecut însă nepermis de ușor, pentru că e greu să clasifici astfel cele 12 ore de cârcă pe șantier sau de salahorie în vreun bar, astea fiind cam singurele posibilități de a câștiga vreun bănuț prin Madrid. Unul din planurile mele a fost să mă angajez pe post de fată în casă și, dintr-un program relativ lejer să câștig totuși de-o bere la halbă, o chirie și-o măslină. Problema la proiectul ”fată în casă” este însă aceea deloc neglijabilă că nu-s fată. Bine, posibilități ar mai fi, că nici măcar imaginația nu mai e limita, vorba înțelepților. Aș putea să-mi găsesc, de exemplu, o spanioloaică dispusă la mecenat. Firea mea de artist visător ar năvăli finalmente la suprafață și s-ar transforma în cuvinte de recunoștință față de scumpa mea binefăcătoare. Partea mizerabilă a acestui proiect este însă aceea că pe cele care m-ar putea întreține ( teorii, teorii!) nu le-aș suporta din motive evidente, iar cele pe care le-aș putea, totuși, suporta, ar avea nevoie ele însele să fie întreținute. Cum să fac!? Cu voia dumneavoastră, mai am o soluție, poate cea mai viabilă: mi-aș putea deschide un cont în care o sută de anonime binevoitoare ar putea vira, generos, măcar 10 euro lunar. O sută de anonime pentru început, apoi numărul lor ar putea crește. În fond, banii ăia oricum s-ar cheltui pe nimicuri, așa că, zic eu, orice om cultivat și rafinat ar considera că o astfel de insignifiantă donație intră fără discuție în sfera bunului simț. Din nefericire, însă, nici eu nu mai sunt tipul ăla fermecător și incredibil de convingător pe care îl știați înainte. Transformările mele succesive din jazzo în hazzo și în alte sărmane avataruri au reușit să macine cu vremea țesătura diafană care vă luase în stăpânire mințile. Poate pe vremea apusei mele glorii să fi făcut vreo chetă întru ajutorarea unui biet sărman scrib să se așeze la locul meritat, în Madrid, ar fi reușit. Acum, însă, molfăindu-mi lațul cu dinții farmecului lipsă, prăbușit peste piciorușele mele de lut, văd că realitatea mi-a fugit de sub picioare. Ei, dar câte zile de Madrid mi-au mai rămas, mă voi strădui să fac acest oraș să mă merite.
Va trebui să vă spun că am ajuns deja la muzeul Prado. Grădina desfătărilor e puțin spus. Bosch, deci. Velasquez, El Greco, Fra Angelico, un potop de nume și figuri care acoperă vreo 10 secole. Nu mai detaliez, există google. Am ajuns și la Thiessen- Bornemisza. Alt potop, altă poveste: Dali, Picasso, ce să mai spun!
Între muzee am trecut prin Retiro. Ăsta e un parc gigantic, de neimaginat pentru un constănțean, de exemplu. ( aici se pot băga râsete din studio) O alee din Retiro este mai lată decât Bulevardul Mamaia, de exemplu. ( râsete, iar. + comentariul: de când e ăla bulevard?) Lumea se simte bine, de exemplu. ( hohote generale, sincere).
Totuși, dincolo de Fra Angelico, cel mai mult mi-a plăcut ceva cu totul lumesc. ( va urma)

9 responses to this post.

  1. Posted by Anda on 11/05/2010 at 15:15

    Mai bine Constanta decat Craiova, mai bine Madrid decat Constanta.
    Hazzo, Jazzo, tu ramai acelasi.

    Distopia te saluta din noua Cochilie, ca tot vorbeai de avataruri si altel cele😛

    Răspunde

  2. Posted by indiscreta on 11/05/2010 at 20:56

    Calca pe Retio de doua ori, odata in contul meu, ca din tot Madridul, de parcul ala mi-e dor. Ia o gura de aer si treci acas’ cu firea ta de visator cu tot.😀

    Răspunde

  3. Posted by hazzo on 13/05/2010 at 01:52

    salutări călduroase distopicei cochilii. e cald la tine?

    pe retiro am tot călcat. mă gândeam că ți-e dor totuși de vreo cârciumă. zi una, nu te jena.

    Răspunde

    • Posted by Anda on 13/05/2010 at 15:41

      s-a incalzit acum de la salutarile calduroase🙂
      uneori e cald, alteori e frig. mai ales vara. „e vara, e soare, mi-e frig”

      Răspunde

  4. Posted by june on 13/05/2010 at 10:12

    Money is better than poverty, if only for financial reasons. W. Allen

    Răspunde

  5. Posted by hazzo on 13/05/2010 at 10:47

    profeticul woody, incantatoarea june

    Răspunde

  6. Ai fost la Prado si Thyssen-Bornemisza si n-ai ajuns la Reina Sofia, sa trasezi triunghiul de aur al artei si sa vezi Guernica? Data viitoare, poate!🙂

    Răspunde

    • Posted by hazzo on 04/06/2010 at 20:01

      am fost peste tot, să nu crezi că am reușit să trag chiulul. dacă era după mine mă documentam exclusiv la Museo del Jamon.

      Răspunde

Lasă un răspuns

