Colega mea, John Travolta

E cald, soare şi mi-e bine. În cap îmi sună You stepped out of a dream a lui Dexter Gordon. Trec pe lângă oameni liniştit, fără obişnuita senzaţie de greaţă. Hei, chiar îmi este bine, ce straniu. În depărtare văd o tipă. Îmi atrage atenţia haina ei roşu aprins. Când se apropie îmi dau seama că o cunosc. Mi-a fost colegă de facultate. Am uitat cum o cheamă, dar măcar îmi amintesc că ştiam cum o cheamă: tot e ceva. Mă întreabă cum îmi mai merge şi expediez subiectul în câteva fraze. E rândul ei, acum. Vocea ei are o sonoritate agresivă. Îmi povesteşte despre ea: soţ, copii, muncă. Mereu mi s-a părut că tipa seamănă cu John Travolta şi m-am simţit vinovat din cauza asta. O privesc şi nu mă pot gândi decât la scălâmbăielile din Grease. John, dispari!!! John se estompează docil. Faţa tipei are o luminozitate ciudată. A folosit mult fond de ten. E aproape lucioasă, pielea îi bate într-un alb gălbui cadaveric. Buzele îi sunt de-un roşu aprins amplificat de lumina crudă a soarelui. Tipa vorbeşte. A lucrat şi ca secretară dar acum nu mai poate. Viaţa nu e deloc uşoară. Ai dreptate, o aprob luminat. Haina aia roşie pare să-i stea direct pe piele. De dedesubt nu se vede nici un alt soi de îmbrăcăminte. Amănuntul ăsta îmi dă o stare de inconfort de parcă pielea mea ar fi cea care se freacă de stofa aspră. Mă scarpin pe umăr cu un gest nervos. Tipa îmi povesteşte despre studiile post universitare. Ah, îi zic, eu în zece ani nu am reuşit nici să-mi iau diploma de licenţă de la secretariat. Ea vorbeşte mai departe, însufleţită. Parcă nu mă durea capul. Mă uit la ceas. Întâlnirea durează deja de un sfert de oră şi tot nu mi-am amintit cum o cheamă. Îmi sună telefonul. Of, mă scuz ipocrit. Chiar trebuie să plec. Mişcarea de revoluţie a Pământului s-ar putea să aibă de suferit dacă în cinci minute nu ajung unde sunt aşteptat. Mă priveşte mirată. Ştiam că nu e cazul pentru glume de felul ăsta. Mă bucur mult că te-am revăzut. Şi eu. Păstrăm legătura, ok?! Ne vedem în zece ani, mai încerc o glumă. Nu zâmbeşte.

4 responses to this post.

  1. Cand ti se mai intampla asa inseamna ca nu a fost doar soare si cald ci de-a dreptul canicula.
    P.S. Dama poseda si celebra gropita din barbie?

    Răspunde

  2. Nu cumva este Simona, tipa aia cu mustatza, care tot timpul avea haina rosie, prietena cu Veronica, prietena cu Ioana?

    Răspunde

  3. Posted by hazzo on 28/08/2010 at 10:26

    nu, frumoasă mică, nu are mustaţă. cum, de altfel, nici John

    Răspunde

Lasă un răspuns

